måndag 11 juni 2012

Måndag - ny vecka

Jaha så var det måndag igen. Den här veckan jobbar jag även på helgen och är bara ledig fredag. Men sedan jobbar jag bara ytterligare en vecka och sedan väntar SEMESTER!!!!! i fyra långa härliga veckor. Hoppas bara att vädret blir lite varmare. Men det är då det. Nu är det som sagt måndag. Igår när jag var och hälsade på min mamma så slog hon på tvn och då fastnade jag i ett program som på svenska heter Hundra procent bonde. Har ni sett denna serie? Det hade inte jag men jag fastnade direkt för bondens sympatiska utstrålning. Och så kunnig han var inom allt verkade det som. Programmet var danskt och handlade om en ung bonde som lever med sin familj på en gård och det verkade som om de satsade mycket på självförsörjning. Jag blev så inspirerad av programmet att jag genast sökte på svt play men där fanns inget att se. Men till slut hittade jag det på en dansk kanal men då var det ingen svensk text. Så man fick lyssna så gott det gick. I alla fall så hette programmet bonderöven på danska.

Ja här är några bilder av den fantastiske mannen. Har ni inte sett programserien så gör det. Jag blev i alla fall så inspirerad av hans självhushållning att jag bestämde mig för att baka bröd. Så när jag ändå var på maxi så köpte jag en färdig surdegsbas som jag bakade tre fina limpor bröd på. Underbart gott var det. Jag prövade den med vetebas men det fanns med rågbas också och den tänkte jag pröva nästa gång. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar