fredag 22 juni 2012

Midsommar - bröllop

Ville bara smita in här lite snabbt och önska alla en trevlig midsommar. Jag har precis kommit hem från jobbet och nu har jag semester!!!!! I kväll inleder jag min ledighet med att gå på bröllop. Det är min storebror som ska gifta sig och det ska bli så kul.


Du lindar av olvon en midsommar krans och lägger den om ditt hår. Du skrattar åt mångubbens benvita glans som högt över tallen står. I natt ska du dansa vid svartramma tjärn i långdans i språngdans på glödande järn. I natt är du bjuden av dimman till dans där Ullstina Kullina går.


Nu tager du månen från Blåbergets kam. Att ge dig en glorias sken. Och ynglen som avlats i gölarnas slam blir fålar på flygande ben. Nu far du till mosslunda mosslunda mo. Där Ullstina Kullina Gullfina bor. I natt ska du somna vid Svartramma tjärn. Där natten och mossan är len.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar