fredag 8 juni 2012

studentfirande och byxköp

För vi har tagit studenten , ja vi har tagit studenten......ja inte jag alltså. Det var nog en 10 host jag menar 23 år sedan  för min egen del men det var en massa andra glada ungdomar som ropade ut sin glädje från flaken idag. Jag blir alltid lika rörd när jag ser dessa studenter som fraktas runt och som sjunger och skrålar. Det är en speciell stämning.

Jag cyklade in till stan dels för att titta på detta jippot men också för att jag ville ha tag på ett par byxor. Helst ett par vita ,  och idag hittade jag dem. Jag tog med mig ett par i stl 46 och provade dem men de satt så löst så jag slog till på ett par i stl 44. Ja för många av er så är det kanske en alldeles för stor storlek men för mig som har köpt stl 52 så är det alldeles galet skoj.   Här kommer lite bildbevis.


Ikväll ska mannen jobba så jag och sonen får ha fredagsmys själva. Jag tänkte sticka iväg och handla lite inför detta alldeles snart.  Ha en trevlig helg.

1 kommentar: