fredag 6 april 2012

Långfredag - påskledigt

Så då var veckan färdig jobbad och jag kan se fram emot att vara ledig påskafton och påskdagen. Idag öser regnet ner så det har inte varit någon stor förlust att jobba. Dessutom jobbade jag den överkomliga tiden 8-14,30. Perfekt tid så här en fredag.
Planer för helgen då? Inte så många. Jag hoppas på fint väder i morgon så jag ev kan ta en intervall jogging på berget igen. På kvällen blir det lite påskmat här hemma och på söndag ska vi fira min farbror som fyller 90 år den 11 april. Ja min pappa skulle också fyllt år då men han gick ju bort i slutet av december.
Lite påskgodis har jag köpt...ingen påsk utan godis liksom men jag har väl smakat en sisådär tre bitar och sitter här lätt illamående så det blir nog inte så mycket mer av den varan. Jag fyllde ett väldigt litet påskägg till mig själv och ett betydligt större till sonen.



Här är en bild på mitt lilla. Det var ett litet ägg som jag sparat från förra året när vi fick påskägg på jobbet. I år fick bara de som jobbade påskafton del av påskgodiset.
Så Glad påsk på er alla mina läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar