söndag 8 april 2012

påskdagen - födelsedagsfirande

Idag har vi firat min farbror som fyller  90 år den 11 april. Men eftersom alla är lediga över påsken så passade vi på att fira honom idag. Vi började med snittar och champagne på altanen med tillhörande födelsedags sång och hurrande. Därefter blev det tårtkalas i salongen med flera olika sorters tårta och kaffe samt en del andra kakor.
Jag smakade av tårtan och av vetebrödet och det gick jättebra men för säkerhets skull så hade jag tagit med mig lite fruktsallad hemifrån som jag åt av. Man vill ju inte råka ut för världens dumpning där bland allt folk. För folk var där. Det var många som ville fira Linné på hans dag. Utav oss fick han ett påskägg fyllt med godis.

Här har vi födelsedagsbarnet i egen hög person. Det var riktigt trevligt att träffa både släktingar och vänner. En riktigt lyckad dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar