måndag 23 april 2012

Måndag - betongben

Ja det kändes i alla fall så när jag gick min kvällsrunda nu i kväll. Undrar just varför det är så vissa dagar? Jag kunde liksom inte komma upp i någon riktig fart. Annars har dagen varit ungefär som vanligt. På jobbet så kom min elevs lärare och hälsade på och vi satt och pratade om lite av varje i nästan en timma.

Nu ska jag provsmaka några av mina frukt och nöt bollar som jag gjorde när jag kom hem från jobbet. Om det är någon som blir inspirerad så följer receptet här.

Frukt och nötbollar

2 dl nötter av valfri sort. ( jag använde valnötter och sötmandel)
2 dl havregryn
3 dl torkad frukt tex aprikoser, katrinplommon, russin
1 1/2 msk kakao
1-2 msk vatten  ( jag tog lite vatten och lite kallt kaffe)
kokos att rulla bollarna i

Lägg alla ingredienser i en mixer och mixa till en deg.
Forma bollar som du rullar i kokos.   Klart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar