tisdag 3 april 2012

tisdag - jogging

Idag har jag gjort något som jag inte har gjort på minst 20 år....jag har joggat. Ja joggat i intervall får jag väl tillägga. Men jag är nöjd ändå. Allt enligt Malous recept. Man går 2 minuter, joggar 2 minuter, går 2 minuter osv under en 20 minuters period. Resterande 20 minuter gick jag enbart. Det känns i benen och jag kommer säkert att få träningsvärk. Men kul och skönt var det och jag kommer säkert att göra om det igen. 

Tanken är sedan att man ska öka på jogging periodena för att till slut enbart jogga. Jag har även hunnit med ett röj i mitt linneskåp där jag sorterade ut en massa dukar, gardiner och annat som jag skänkte och slängde. Ungefär så mycket har jag gjort på min lediga tisdag. Imorgon är det jobbet som gäller igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar