torsdag 19 april 2012

torsdag - spakväll

Sitter här lite trött efter jobbet. Det har gått i ett idag och vi hann inte ens ta någon rast. Men i kväll ska jag först vara med på vattengympa, därefter tänkte jag simma lite och sedan njuta av aromabastu och tända ljus. På torsdagskvällarna anordnas detta på vårt badhus. Jag har aldrig varit med på detta förut så det ska bli spännande. Jag är trött i kroppen och jag tror att det beror på gummibandsträningen häromdagen. Men det ska samtidigt bli skönt att få röra på sig lite.

Det ingår även en skrubb som man ska använda när man duschar innan man går hem. Som sagt spännande ska det bli.

Uppdatering:
Jag körde vattengympa i en timma. Det var riktigt härligt fast ledaren körde på rätt hårt. (Jag vaknade senare på natten med en grym träningsvärk i axlarna så jag var tvungen att ta värktabletter.) Därefter simmade jag 600m.
I aromabastun var kvällens doft svartpeppar och den doften skulle vara bra för led och muskelvärk. Det blev riktigt varmt när hon viftade mot en.
Kvällen avslutades i samma bastu och även då med svartpeppararom samt med honung som man masserade in i håret när man satt där. Det bjöds även på honungsmelon. Avslutningsvis fick man med sig en kopp med honung och grovsalt som man peelade kroppen med. Så både hår och kropp var superlen när man gick trött och mör därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar