tisdag 17 april 2012

Tisdag - frisör, promenad och gummibandsträning

Idag fick jag en liten sovmorgon i alla fall och jag var först ut hos frisören idag kl 9.00 Jag prövade en ny frisörsalong som heter studio silk och den största anledningen var att jag ville utnyttja kupongen i njutahäftet och fick därmed klippningen till halva priset. 170 kr gick det på vilket är helt ok tycker jag. Därefter bar det iväg genom stan till min vårdcentral för att visa upp ett par prickar som jag skulle vilja få bort. En på axeln, en på ryggen och en i ansiktet. Dock hade vårdcentralen inga tider men de hänvisade mig till en privat hudläkare på klammerdamms gatan så jag knallade upp dit och fyllde i mina uppgifter och de sa att de ska kalla mig snarast.

Väl hemma så bestod dagen av hushålls sysslor såsom disk , tvätt och  bäddning. I eftermiddags drog jag med min man på en promenad i snålblåsten med löfte om att vi skulle gå inom affären för att köpa någon fika till honom. Så väl hemma igen så blev det fyllda ballerinakex och kaffe för honom och digestive med lite ädelost på för mig.

Nu sitter jag här lite skakig i armarna efter att ha genomfört samtliga övningar på gummibandstränings dvdn. Svettigt och jobbigt men väldigt skönt så här efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar