måndag 16 april 2012

Måndag - återbesök på Aleris, ett sorgligt besked samt spelkväll

Ja ungefär så kan man sammanfatta min dag som började redan kl 6  i morse. Efter dusch och frukost satte jag mig i bilen för att åka mot Ängelholm där jag hämtade upp bästa C för att sedan styra kosan mot Lund och Aleris för ett första återbesök. Det var så kul att träffa rumskamraterna igen, ja i alla fall två av tre. Detta kommenterade jag och sa att : Ja nu är det bara E som fattas. Det var hon som låg i sängen i jämte mig men som inte fick åka hem dagen efter op pga av illamående och lite annat. Det var då min andra rumskompis kom med det sorgliga beskedet av E hade avlidit till följd av ett tarmvred som hon fått med en påföljande lunginflammation pga att hon fått ner kräk i lungorna och uppå detta en blodpropp som tog hennes liv. Så på en sekund förbyttes den glada och roliga stämningen mot sorg och bestörtning. E och jag opererades efter varandra så vi satt och pratade lite om våra familjer innan hon kördes ner till op. Det känns så fruktansvärt och sorgligt och jag kan inte sluta tänka på det. På hennes familj men också på att det lika gärna kunde varit jag som råkat ut för komplikationer.

Väl hemma igen så somnade jag och sov ett par timmar innan min dotter och äldsta son kom hem och vi åt lite pastasallad och spelade det gamla anrika brädspelet Risk. En mycket trevlig och angenäm kväll även om dagens sorgliga besked ändå satt djupt inom mig.


2 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt. Men var det alla dessa komplikationer som gjorde att hennes kropp inte orkade mer. Är ju själv gbp opad och livrädd för tarmvred vill ju inte dö :(. Sedan är det ju en risk att göra op om man har stor övervikt.

    SvaraRadera
  2. Oj, låter inte alls roligt att få detta beskedet.
    Tack för fin blogg, läser med spänning, gjorde min op för bara 3 veckor sedan.
    // Jennifer

    SvaraRadera