måndag 17 december 2012

7 dagar kvar..nedräkningen har börjat

Idag är det exakt en vecka kvar till jul. Om sju dagar sitter vi där med julskinka och kalle anka och allt det där andra som hör julen till. Då kan jag pusta ut för den här veckan kommer att bli något hektisk. ja inte mer än att man kan stå ut och det mesta är ju bara roligt. Så här ser mitt veckoschema ut:

Måndag: Idag blir det först ett kvällspass på jobbet med en kille som jag aldrig jobbat med förut, men som ska vara duktig. Dock är det alltid lite jobbigare att jobba med vikarie för det blir automatiskt så att man drar det tyngsta lasset.
Klockan 21 blir det tjur rusning hem för att bänka sig framför Morden i Sandhamn som visas i tre delar varav den första i kväll.

Tisdag: Först ett dagpass till kl 15,30 Sedan i väg till Maxi för att inhandla julklappar till min boende samt något till personalgruppen från min boende och hennes man ( som inte är hemma just nu )
Klockan 17 är det boxing i vanlig ordning och kl 20 är det äntligen hemma julspecial.

Onsdag: Dagpass ( det sista innan julledigheten ) 7-15,30 . Därefter övningsköra med äldste sonen och kl 17,30 ett afropass. Klockan 20 är det nog Morden i sandhamn igen.

Torsdag: Idag firar jag och min man 9 år som ett par. Vi ska äta hotellfrukost innan det är dags för ett styrkepass på gymet. Sedan blir det hem och julstäda och på kvällen så ska jag på årets sista tjejträff. Det är jag som fixar julpysslet i år ( redan klart så där kan jag luta mig tillbaka )

Fredag: Då drar vi i väg till Ikea för att fira lite mer av vår årsdag. Det blir julbord på Ikea samt lite shopping och fix av de sista julklapparna. Jag ska köpa mig en julklänning.

Lördag: Då blir det först ett boxingpass , ett 70 minuters pass med Janica. Därefter hem och förbereda mat som vi ska bjuda våra kompisar på innan det är dags för en stor höjdpunkt, nämligen The Hobbit på bio.

Söndag: Förhoppningsvis så är allt fix och färdigt och vi ska njuta av griljerad skinka och ha uppesittarkväll. Kanske blir det att åka och handla lite julblommor som ska ges bort så här i jultid.

Ja och så ska vi under veckan se avsnitten av jul med Ernst och det sista avsnittet av morden i sandhamn men jag har inte superkoll på vilka dagar de går så ev blir det på tv 4 play. Som sagt en hektisk men rolig vecka ligger framför mig. Nu är de dags att dra till jobbet Tjingeling!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar