tisdag 25 december 2012

När juldagsmorgon glimmar

eller glimmade ja då sov jag faktiskt. Jag vaknade kl 09,20. Men det är skönt med lite sovmorgon. Speciellt med tanke på att det är min sista semesterdag på min lilla julsemester. Imorgon är det jobb som gäller igen. Men jag klagar inte. Tvärtom. Jag har haft en väldigt skön ledighet med massa shopping och julmys. Och i morgon på annandagen så tjänar man ju lite extra pengar så man får lite tillskott i januarilönen. Morgondagen tillsammans med nyårsafton ger lite extra klirr i kassan i januari.

Idag har vi hittills varit ute på en skön promenad  och bränt lite kalorier som vi samlat på oss under julätandet. Vi gick även en runda in till torgkiosken och köpte en Harry boy så nu förväntar vi oss en massa klirr i kassan i morgon.

Resten av dagen går i lugnets tecken. Jag ska slösurfa i soffan och kanske titta på någon film.
Vad jag fick i julklapp? Jo jag fick en cd skiva med årets så mycket bättre gäng . som förövrigt snurrar i cdn i skrivanadets stund, en fin fleecefilt i silvergrått och vitt, ett usbminne att ladda ner bilder på i framtiden i fall datorn tänker krascha igen, en gryta att koka pasta i med inbyggt durkslag i ( julklappen från jobbet), en ny plattång, pengar, tallriksunderlägg och lite annat smått och gott.,,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar