torsdag 13 december 2012

Lusse lelle...

Elva nätter före jul. Jag tycker att tiden springer i år. Kanske kan det bero på att jag brukar börja längta efter jul redan i oktober vissa år och då blir väntan väldigt lång. I år var det inte så utan mina julkänslor infann sig inte förrän i mitten av november så då går ju allt mycket snabbare. Men hur som haver så kvarstår faktum. I dag är det lucia och därmed 11 nätter före jul. Traditionsenligt i den här familjen så gick jag upp kl 7  för att titta på luciamorgon på tv. Min man som gick upp mycket tidigare serverade mig både kaffe, smörgås och lussekatt. Denna tradition lever kvar sedan barndomen då jag alltid tillsammans med min mamma såg på lucia på tv på luciamorgonen.


Egentligen så känner jag ingen direkt stress för de flesta julklapparna är inhandlade och vi ska inte vara hemma på julafton så så värst mycket julmat behöver jag inte heller inhandla. Men det är väl det här med att hinna med och njuta av tiden som jag känner mig lite stressad över.
Idag är det ju torsdag och som vanligt när jag jobbar kvällen så blir det gymet på förmiddagen. Sedan ska vi hem till dottern och hennes sambo och äta lunch innan det är dags för jobbet. På jobbet blir det mer lucia så det blir nog en bra dag idag. Ha en  härlig lucia alla mina bloggläsare!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar