lördag 29 december 2012

Årsdagen - till min pappas minne

Idag för ett år sedan , ja kanske just i skrivandets stund så lämnade min pappa detta jordeliv efter att ha levt 89 bra år här. Ja som alla andra här i livet så hade väl även han sina med och motgångar. Jag vet att han berättade om när han var liten och fick bältros runt midjan och någon sa till honom att om det går runt magen så dör man av att man liksom stryps. Givetvis så gick det runt magen och min pappa var så klart väldigt rädd men han repade sig och levde som sagt ett långt och lyckligt liv.

Idag så här ett år efteråt har vi varit ute hos min mamma och fikat och umgåtts. Även min bror och hans fru samt min brorson var där och vi hade en riktigt trevlig eftermiddag med god fika.

Vi tände ett ljus för pappa som mamma fått av prästen samt tittade på gamla foton.

Ikväll ska vi gå och äta på Fridolfs krog. Det ska bli smaskigt. Innan dess ska jag börja snickra på en årskrönika här på bloggen som jag tänkte publicera i morgon. Ha en skön helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar