söndag 30 december 2012

årskrönika 2012

Det här året har varit fantastiskt för mig framför allt viktmässigt. Så jag tänkte göra en tillbaka blick över det gångna året.

Januari: Året kanske inte började så bra. Jag sörjde så klart min pappa som gick bort den 29 december 2011 samt bekymrade mig över min mamma som nu måste leva ensam. Så nyår firar vi hemma i all stillhet.
Min födelsedag firade vi nog inte nämnvärt. Jag har i alla fall inte skrivit om det på bloggen. Dagen efter min födelsedag alltså den 20 januari höll vi begravnings gudtjänst över min far.


Den 24 januari åkte jag till Lund där jag fick min operationstid samt bedömningen att jag skulle minska 6 kilo inför operationen med hjälp av Modifast.

Februari  Den 3:e februari fyllde min äldste son 18 år och detta firade vi så klart med lite god mat.
Den 6:e inledde jag min flytperiod som skulle pågå under hela februari månad. Samtidigt åkte jag på en feberinfluensa så hela första veckan av min flytperiod låg jag hemma och hade tråkigt. Inte ens lite god mat kunde jag äta. Men men, det var ändå en av de bästa sakerna som jag gjort i mitt liv och den 29 februari låg jag på operationsbordet. På självaste skottdagen. Lite synd med tanke på att den bara infaller vart fjärde år men jag får väl fira min årsdag den 1 mars i stället.

Här sitter jag alldeles nyopererad.

Mars Den 1 mars alltså dagen efter operationen fick jag komma hem. Lite yr och svag letade jag mig ner i entrén till Kristianstads sjukhus där min man väntade på mig. Det var så skönt att få komma hem igen men jag var så trött att jag inte orkade äta något kvällsmål utan somnade ifrån det.
Jag var sjukskriven så gott som hela mars och jag mådde utmärkt. Redan dagen efter min hemkomst tog jag en promenad bort till jobbet och lämande mina papper och pratade med mina arbetskamrater.
Jag gjorde även en tripp till Ullared där jag handlade en del nya kläder och lite andra saker. Ja alltså Ullaredstrippen var i slutet av min sjukskrivning. Den 28e mars började jag jobba igen.

April  Vi firade min farbor alltså min pappas tvillingbror som fyllde 90 år den 11 april.

Utav oss fick han ett påskägg med godis i för när man är 90 år så har man allt man behöver.

Jag köpte ett set med en dvd och gummiband som jag tränade flitigt med hela våren. Jag började även springa på berget. Först intervall under våren för att längre fram till sommaren klara hela rundan i ett svep.

Maj  Då köpte jag mina löparskor som jag sedan hade så mycket nytta och glädje av.
Den 18e hade vi en väldigt trevlig vårfest med jobbet på Hotell Mårtensson här i Halmstad.
Den 29e var det halvtid på min viktnedgång. Dvs jag hade tappat lika många kilon som jag hade kvar.
Den 31e firade vi fyra år som gifta.
Juni Den 2e juni hade vi ett bye bye Emellie party för min dotter som skulle åka till Norge för att jobba och samla ihop pengar till deras gemensamma asienresa som kommer att börja den 17 januari nästa år. Det var en väldigt trevlig men samtidigt lite sorglig tillställning.
Den här figuren fick hon att ta med sig som ett substitut till sin sambo när kvällarna skulle bli ensamma.
Den 18e hade vi en trevlig möhippa för min svägerska och därpå den 22 blev det ett riktigt fint sommarbröllop i trädgårdsmiljö med lite duggregn och en massa knott.  På bilden så ser vi min svägerska i färd med att släpa en docka ner från ett torn. Detta var en av många aktiviteter vi hade den dagen.
Samma dag som bröllopet stod startade jag min 4 veckors sommarsemester. Den kunde senare sammanfattas med ett ord nämligen REGN
Den 30e gjorde vi en trevlig dagstripp till Köpenhamn och till Gileleje. Det var väl den enda resa jag gjorde den semestern.
Juli Den 5e premiärbadade jag på Furulundsbadet i Oskarström för säsongen. Jag kommer ihåg att det inte var supersoligt men att jag i alla fall var i och simmade 1000 meter.
Den 6e var jag och mina tjejträffskompisar ute på en traditionsenlig krogrunda.
Semestern avslutades med att jag den 23e blev medbjuden av min snälla kompis Lotta på standup föreställningen baddjävlar. Där fick jag se både Scyffert, Rheborg mfl.
Den 24e började jag träna boxing på friskis och svettis
Den 27e var det dags för ett premiärdopp i havet. En av de få dagar den sommaren då det var riktigt varmt och skönt

Augusti Den månaden inleddes med att vi gjorde ett besök hos vår kompis Tomas i Horred. Vi både shoppade sjöng karaoke  och motionerade
Den 12e gjorde vi ett annat traditions enligt besök nämligen Sjönevads marknad.
Den 20e firade vi vår förlovningsdag med picknick promenad och glass på Riccardos.
Den 29e löste vi så äntligen vårt medlemskap i Friskis och svettis och från och med nu kunde vi utnyttja hela utbudet.
September Den 11e visade så vågen äntligen på 79 kg. Det hade jag sett fram emot länge. Samma dag fyllde min dotter 22 år samt vår ledare Janica fick sitt diplom i boxing.
Den 15e fyllde yngste sonen 15 år och den 23 firade vi min man som dagen efter fyllde år.
Oktober Den 5e åkte jag till Bergen för att hälsa på min dotter. Detta blev en riktigt härlig och sevärd tripp med mycket motion och glada skratt.
Den 17e visade så äntligen vågen på att jag inte längre är sjukligt fet utan bara överviktig.
Den 28e uppmärksammade jag att det var ett år sedan som jag gick till läkaren för att be om en remiss till en operation.
Den 31e testade jag för första gången på att dansa afro, en sak som jag gärna gör så fort tillfälle finnes.

November
Den 5e november fick jag en ny liten släkting. Isaac James Friel  föddes i England och min bror blev morfar för första gången.
För övrigt hände inte så mycket. Jag bakade lussebullar och förberedde inför julen.
December
Den 3e kom snön som låg kvar ett tag . Dock inte över julen.
Den 4e åkte jag och ett par jobbarkompisar till Ullared för lite shopping.
Min dator kraschade också och jag fruktade att alla mina bilder skulle försvinna. Lyckligtvis blev det inte så och i julklapp fick jag ett usbminne av min omtänksamma man som jag numera lägger över alla bilder som jag är rädd om på.
Den 20e firade vi vår årsdag med frukost i vinterträdgården på Mårtensson. Den dagen hade vi också årets sista tjejträff.
Julen firade vi hos min bror i Oskarström. Juldagen var jag ledig och sedan blev det jobb på Annandagen.
Igår den 29e uppmärksammade vi minnet av min fars bortgång med lite fika hos mamma. Imorgon är det årets sista dag och den kommer vi att fira med goda vänner i Åled.

Gott nytt år !!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar