lördag 28 januari 2012

Fredagsmys och lördagspromenad

När det är fredag så vill i alla fall jag gärna ha något gott att mysa med i tv soffan. Så därför prövade jag ett recept ur min GI bok 6 kilo på 6 veckor. Jag fastnade mycket för den när jag såg att det inte bara var matrecept i den utan också recept på bröd, kakor och lite annat gott.

I alla fall så prövade jag ett recept på en variant på chokladbollar. Jag tyckte att de blev jättegoda men man får nog vara förtjust i fikon för att uppskatta dem.

Chokladbollar
12 st
2 torkade fikon
1/2 dl vatten
1 dl cashewnötter
1/2 dl kakao
1 dl kokosflingor
1 dl sesamfrö

Blötlägg fikonen i ett par minuter. Mixa cashewnötter i en matberedare. Tillsätt fikon, kakao, vatten och kokosflingor. Mixa till en jämn smet. Forma massan till små bollar och rulla dem i sesamfrö. Förvara kallt.



Idag, lördag har vi varit ute på en riktig långpromenad. Vi gick hemifrån och bort till Frennarp, upp för Slottsmöllan och ner för Norra vägen och sedan hem. Jag tror att det minst är 8 km. Så det var en härlig genomkörare idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar