tisdag 10 januari 2012

Min barndom - ur ett viktperspektiv

Ja så heter punkt 2 på den listan som jag publicerade den 28 nov 2011. Ja vad ska jag säga...jag har varit överviktig så länge jag kan minnas och redan på 4 års kontrollen så sa läkarna till mamma att jag vägde för mycket. De trodde att det var vällingen som jag drack men jag vet inte. Jag tror att man föds med olika förutsättningar...vissa kan äta hur mycket som helst och inte öka ett gram och vissa (som jag) så räcker det med att titta på en bulle eller kaka så går jag upp i vikt. Samma tror jag gäller alkohol och tobak. Vissa kan dricka och aldrig fastna medan andra kan bli berusade en gång och därefter vara fast.



I alla fall så hörde jag en gång min mamma prata med en väninna och väninnan tröstade mamma och sa att hon (alltså jag) kanske är jättesmal när hon är 17 år. Jag levde nog lite i den tron men när 17 årsdagen kom och passerade och min vikt var som den var så försvann det hoppet. Sedan när barnen kom så stannade liksom kilona kvar efter att barnen kommit ut. Så så har det varit för mig. Jag började nog banta någon gång i 12 -13 års åldern och det tror jag också har bidragit till att min vikt blivit så stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar