söndag 22 januari 2012

Mitt förhållande till godis och snacks

Chips är jag inte förtjust i. Ostbågar är ganska gott men inget som jag blir sugen på så värst ofta. Nej för mig har det varit lösgodis och choklad. Allra bästa lösgodiset köper man på Hemmakväll och där har de det så finurligt upplagt att om man köper 1 kg så blir det billigare per hekto.....och vem kan inte motstå det, hmmm.


Så det är min last här i livet. Numera försöker jag att undvika lösgodis och vanlig choklad. 


Lite fakta.

Svenskarna äter mest lösgodis av alla länder i hela världen. Ungdomar samt yrkesverksamma kvinnor mellan 25 och 60 äter mest. I sverige äts över 18 kg godis per person och år.  1 hekto lösgodis innehåller ca 550 kalorier .

Som sagt så har jag inte köpt lösgodis till mig själv sedan tidigt i höstas. Däremot har jag ätit det vid flera tillfällen när jag har blivit bjuden.  När helgen kommer så försöker vi inrikta oss mer på nötter, 70 % mörk choklad och frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar