onsdag 25 januari 2012

Motion tidigare i livet.

Jaha ja...detta är dagens ämne.  Jag kommer ihåg att jag gick på gymnasik när jag var liten. Det var på den tiden man hade en liten gympadräkt med spets runt magen och sockiplast.


Va? va? kommer ni i håg dessa företeelser? Jag vet inte ens om de går att få tag på idag. I alla fall. Eftersom jag var väldigt hästintresserad när jag var barn så red jag på ridskola en gång per vecka. Detta får väl också betraktas som motion. När jag kom upp på gymnasiet så tränade jag och en kompis på gym. Vi köpte ett kort som varade under tre månader och det var främst styrketräning vi höll på med. Sommaren 1988 kommer jag ihåg att jag sprang en hel del ute vid vår sommarstuga. Jag hade en runda genom skogen som tog max 20 min men jag sprang den varje dag , ibland två gånger så lite bättre kondis hade jag när höstterminen började minns jag. 

I vuxen ålder har jag tränat lite areobic medelpass samt tränat på gym och gått på vattengympa. Inför vårt bröllop så köpte jag och min man en orbitrek som vi körde på tre pass per vecka. Den har ju åter fått en plats i vardagsrummet men jag har bara kört några enstaka pass på den än så länge. 

För mig är promenader den allra skönaste motionsformen. Helst vill jag gå i skogen och lyssna till naturens ljud. Det är allra skönast för själen tycker jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar