tisdag 24 januari 2012

jag har fått ett operationsdatum!!!!!

Det blev den 29:e februari. Det innebär att jag ska börja "flyta" omkring den 6 feb och jag ska gå ner 6 kilo.
Detta för att minska fettet runt levern som de behöver putta bort under op. Sedan minskar risken för blödningar och andra komplikationer om levern är i toppform.

Dagen i Lund har varit bra. Jag var där en timma innan start så jag fick komma in först till ssk som vägde mig och tog blodprover och blodtryck. Sedan fick jag gå till en liten sal och vänta på att föredragen skulle dra igång. Först kom läkaren som berättade om själva operationen. Sedan kom ssk och pratade om praktiska saker och sist kom dietisten som informerade om flytet samt om maten efter op.

Eftersom jag var först in till ssk i början fick jag också komma först in till doktorn för enskilt samtal. Alla prover var bra, det enda som var lite lågt var järnet så jag ska äta lite järntabletter.

Sista anhalten var att få komma in till ssk och få en op tid samt lite information på papper att ta med hem och läsa. Jag hade nog kunnat få ett tidigare op datum men eftersom min son Marcus fyller 18 år den 3 februari och vi ska ha lite kalas då så frågade jag om det var ok att få påbörja flytet efter det datumet , och det var helt ok.

Så med den här bilden som förhoppningvis visar framtiden avslutar jag bloggandet för idag.

1 kommentar:

  1. Spännande! Bara hör av dig om du behöver lite "peppning" eller sällskap under flytet =)
    Snart är det din tur att påbörja den här resan!

    Kram!

    SvaraRadera