onsdag 4 januari 2012

Livet går vidare - med en tillbakablick på året som gick

Ja vad hände egentligen 2011 ? Ja det första jag kommer att tänka på är nog tyvärr Utöja ( svensk stavning ) den 22 juli. Det är konstigt men det är oftast de tragiska händelserna som jag kommer i håg först. Men vad hände då i mitt liv? Här kommer en sammanställning.

Januari   Nyåret firade vi hemma tillsammans med yngste sonen. Vi var trötta efter vår Londonresa som vi
                kom hem från dagen före.

                Jag fyllde 41 år som jag firade den 29 januari. Jag hade kalaset tillsammans med min äldste son
                som  fyllde den 3 februari.
                Den 29 januari flyttade min dotter och hennes sambo till en egen lägenhet.

Februari   Min äldste son fyllde 17 år den 3 februari.
                 Vi renoverade vårt blivande sovrum och målade det vitt samt köpte garderober och en byrå.
                 Vi målade även vårt blivande matrum vitt och flyttade dit bord och stolar.
                   
April         Jag åkte till London med mina jobbarkompisar. Vi åkte den 11e och kom hem den 14e.
                 Min pappa fyllde 89 år.
                 Den 10 april hade vi grillpremiär i trädgården

Maj          Den 31 maj firade vi vår 3 åriga bröllopsdag (läderbröllop)

Juni          Den 6 juni premiär badade vi på Furulundsbadet i Oskarstöm för första gången den här
                 säsongen.                
                 Den 18e juni hade vi möhippa för min brorsdotter Lisa
                 Den 24 juni var vi på ett fint bröllop i Oskarströms kyrka. Det var Lisa och Ross som gifte sig.
                 Den 28e juni premiär badade jag i havet vid Ringenäs.
Juli           Hade fyra härliga veckors semester med dagsutflykter och en del pyssel hemma. Jag köpte en
                 hängmatta som jag tillbringade en del tid i med att läsa bra böcker.
                 Vi skaffade två husråttor som min son döpte till Violet och Pandora.
Augusti    Den 20 augusti åkte vi till Göteborg och firade vår förlovningsdag. Vi var på Jensens böfhus och
                 åt en god middag ihop med mina två söner. Vi gick även i 5an huset och shoppade samt var på
                en rått utställning. Där hittade jag min råtta Freya som jag köpte

 September Min dotter fyllde 21 år den 11e
                    Min yngste son fyllde 14 år den 15e
                    Min man fyllde 45 år den 24e

Oktober      Min andra blogg pysseltindra fyllde 2 år
                    Min mamma fyllde 84 år
                    Jag och mamma var i Ullared
                    Den 31 oktober var jag på min kompis Davids grav. Det var fem år sedan han tog sitt liv.

 November Den 8e fyllde min svärson 21 år. Vi firade honom den 13 november.
                    Jag fick maginfluensa. Inte så kul.
                    Min pappa blev allt sämre och vi fösökte få iväg honom till sjukhuset - utan resultat.

December  Den 13e såg jag på Luciamorgon. När yngste sonen kom hem från skolan klädde vi granen.
                   Den 20e firade jag och min man vår 8 årsdag med resturangbesök
                   Julafton firade vi hemma med alla barnen. Det var en underbar dag och kväll.
                  Den 25 var vi hos mina föräldrar. Det var sista gången jag pratade med pappa.
                  Den 29e avled min pappa. Samma dag firade mina föräldrar 60 årig bröllopsdag.
                  Nyårsafton firade vi hemma i stillhet med min yngste son.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar