lördag 28 januari 2012

Mina försök till vikt nedgång

Ja de är otaliga. Men när jag fyllde 30 så fick jag en kris, gick ner 36 kg och skilde mig. Det är den största vikt nedgången jag någonsin gjort. Tyvärr så gick jag upp allt igen samt lite till. Det är väl det största problemet hos överviktiga...man  går ganska lätt ner men så fort man slutar att äta nyttigt så går man upp alltsammans igen.

På Aleris hemsida så hittar man en film som handlar om Gastric bypass och där beskriver läkaren detta fenomen och förklarar det med att kroppen har en termostat. Så om man väger 100 kg och går ner så strävar kroppen hela tiden att komma tillbaka till denna vikten. Med en operation ska den termostaten ställas om. Det hoppas och tror jag på.

Så kontentan av det här inlägget är: jag kan gå ner i vikt men det slutar ändå med att jag går upp allt igen och lite till. Med operationen så hoppas jag att jag ska komma ner i normal vikt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar