torsdag 26 januari 2012

Nyinköpta böcker

Idag var jag och hämtade ut ett paket från Adlibris. Det innehöll två böcker som jag ville ha.

Den här fick jag först se hos en kompis och jag tyckte att den innhöll så många bra vardagsrecept som var enkla att laga och dessutom recept på bröd och muffins och annat fika. Dessutom innehåller den en del träningstips .

Som sagt lätta recept och fina inspirerande bilder. Så i kväll åt vi tacosallad som i princip gick ut på att steka köttfärs och krydda med tacokrydda. Sedan servera detta med isbergssallad, gurka , tomat, riven ost , gräddfil och tacosås. Till sonen ställde jag fram en skål med tacochips så var alla nöjda och glada.


Den här boken köpte jag för att jag tyckte att det kan vara bra med recept och tips på olika soppor som man ska äta den första tiden, men också att ha senare att titta i då fantasin i köket tryter.

Även denna har fina och inspirerande bilder. Den här boken är skriven av Marie Odin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar