torsdag 19 januari 2012

Mitt förhållande till mat....

tycker jag själv är ganska ok. Jag tycker om nästan all sorts mat och maten varierar nog beroende på om jag är inne i viktnedgångstänket eller om jag är inne i jag bryr mig inte just nu tänket. Om jag skulle vara inne i det sistnämda och lagade mat så skulle jag använda mer grädde i maten tex, och äta mer skräpmat som pizza och kebab. Sedan i oktober är jag inne i nyttighetstänket och då blir det en GI variant där vi utesluter ris pasta och potatis och äter mer bönor och kål.



Däremot har jag alltid ätit smörgås till frukost men i nuläget kan jag äta en macka i stället för två och ta en morot upptill för att bli mätt.

Jag tror att mitt problem inte ligger så mycket på matplanet utan mer på fika och godisplanet. Lösgodis är supergott men numera köper jag sällan eller aldrig det själv men om jag blir bjuden så äter jag. Sedan gillar jag choklad, och nu när jag är inne i viktnedgångstänket så äter jag bara choklad med en % halt på 70 eller mer, och bara i små portioner.  Och en fikastund på stan är ju alldeles underbart men senaste gången så köpte jag en god smoothie och en latte  i stället och det var helt ok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar