onsdag 8 februari 2012

Drömmar

Jag vet inte riktigt vad de menar med de rubriken men det är dagens ämne på listan. Ja vad ska jag säga....Jag har en liten dröm att få åka till tex Parga i Grekland med min man ...bara han och jag och riktigt få rå om varandra. Det är dock inte ouppnåligt , bara han blir klar med skolan ( vilket han blir i maj i år) samt hittar ett jobb, helst inom utbildningsområdet.  Jag har inga direkta drömmar om att byta jobb för jag trivs verkligen där jag jobbar nu. Den enda gången man tänker på det är väl när det är storhelgen såsom jul och man ska jobba. Dock tycker jag att det kompenseras av att man är ledig på annan tid. Jag har hela tiden sagt att OM jag skulle byta jobb så skulle det vara till ett där man slipper jobba helg och röda dagar. Sedan många år tillbaka har jag funderat på yrket begravningsentreprenör...jag vet inte varför, och vad jag har förstått så har de jour och måste även rycka ut nattetid. Dessutom läste jag någonstans att de inte tjänar särskilt bra.

Så nej det är nog inte heller en dröm som jag när. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar