lördag 4 februari 2012

Hur jag hanterar motgångar...

...är dagens ämne på min lista. Ja förut så tappade jag sugen när vågen  stod stilla och började äta som vanligt igen för jag tänkte att jag ändå aldrig kommer att bli smal. Jag vet att efter operationen så kommer vågen att stå stilla i perioder men eftersom jag är medveten om det och har läst andra som har samma problem så försöker jag att intala mig själv att det kommer att lossna.

Inför flytet är jag väldigt motiverad och om jag känner mig nere och ledsen så får jag säkert hjälp av min underbara man. Dessutom kan man dricka en kopp buljong. Detta för att få i sig lite salter och få lite värme i kroppen. Det har jag läst ska hjälpa en del.

Jag har tagit foton på mig själv som jag så småningom ska jämföra med nya kort när jag kommit ner ett antal kilon så om jag känner mig omotiverad någon dag så kan jag alltid ta och titta på dem. Att fota sig själv i bara bh och halvlånga jogging byxor var väl ingen jätte hit men man hittar snabbt motivationen  i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar