fredag 10 februari 2012

vad jag saknar....

Dax för ett nytt ämne från listan. Spontant så tänker jag på gemenskapen runt maten. Jag har funderat jättemycket på det här med förhållandet till mat. Jag har inte sett mig som någon tröstätare. Men lite är jag nog det ändå för när jag blev sjuk i måndags och samtidigt startade flytperioden så kom en tanke och det var....jag kan inte ens ta en bulle och en kopp kaffe. Jo kaffe kan jag ju ta men den där lilla bulltrösten fick jag vara utan.

Även om jag oftast sitter med när familjen äter middag så känner jag mig ändå lite utanför. Jag får inte veta hur maten smakade tex ( även om familjen säger att det var gott) så får jag inte riktigt veta ändå.
Eftersom jag vet att det är under en begränsad tid så stör det inte mig nämvärt men det är ändå en sådan sak som jag har funderat mycket på. Att måltiderna och måltidernas gemensamma upplevelse sammanbinder familjen på något konstigt sätt. Nu har jag flummat tillräckligt. Det är nog för att hjärnan går på lågkalorinivå som det blir så här.
Så under tiden jag väntar på att perioden ska vara till ända så får jag fördjupa mig i goda/nyttiga recept och bra träningsövningar. Halleluja för internet. Där hittar man allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar