tisdag 7 februari 2012

kläder

Är dagens ämne på listan. Ja jag gillar kläder och oftast tycker jag att det går att hitta snygga kläder även till mig. Men visst i framtiden när jag kan gå in i en affär och inte vara hänvisad till en sk storväxt avd så kommer det säkert att bli "so much more fun". Det värsta är att jag inte riktigt vet vad som är normalstorlek. Jag gissar kanske att den ligger på 38/40 men eftersom jag nu är sjuk och hemma så slog jag på tvn i morse och tittade på Malous morgontv. Då var bla Per Holknekt där ( Odd Mollys grundare) och någon annan designer som pratade om storlekar. De körde stl 36 på sina modeller och kämpade mot alla fördomar om att modeller inte får vara kurviga utan ska ha stl 32 eller som mest stl 34. Så lite förvirrande är det. Men man ska väl betänka att även om de var lite kurviga så var de dock modeller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar