lördag 10 mars 2012

Lördag - fotvård och kalas

Det är underbart med helg - trots att jag har varit ledig hela veckan. Dagen började med 30 min på crosstrainern. Sedan åkte vi i väg till Trönninge för att få lite välbehövd fotvård. Jag köpte ett presentkort till min man på fotvård i julklapp som han nu utnyttjade och så passade jag på att unna mig lite sådan lyx också.

På hemvägen åkte vi inom Eurostop för att införskaffa en present till min svägerska som ska fira sin 30 års dag idag. När vi gick där i affärerna så blev vi väldigt hungriga båda två. Restaurangens helgmeny var bla stekt rödspätta med kokt potatis, broccoli och dillmajonäs sås. Så det fick det bli till mig. En hel portion  blev det för jag hann inte reagera innan den var upplagd. Men men , vi använde en kupong ur njuta häftet så vi betalade endast för en portion så då gjorde det ingenting att jag åt typ halva fisken samt en halv potatis. Dillmajonäs såsen var jag försiktig med för den var ganska fet. Men det hela gick bra och jag mår toppen så nu har jag tjuvstartat puréperioden som egentligen skulle börja på onsdag.

Så nu ska vi snart iväg på kalas. Det ryktas om smörgåstårta men det kan jag inte äta. Däremot lite räkor och en och annan köttbulle kan nog slinka ner .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar