onsdag 14 mars 2012

Piller




Ja efter operationen är det en hel del piller som man ska stoppa i sig. Vissa som tex Omeprazolen ska jag
äta i två månader totalt efter op. Detta för att minska magsyran i den nya lilla magen så att det inte blir sår i magen. Andra piller är tex järntabletter som man tar under mensperioden, om man är kvinna. Sedan är det då några piller som man ska äta livet ut och det är bla vitaminer, kalktabletter och B vitamin. Dessa piller ska man börja med två till tre veckor efter operation. Jag tänkte starta med mina på måndag. Dvs nästan tre veckor efter op. Jag har fyllt på min snygga dosett så den är nu redo för piller start.



 De ser riktigt giftiga ut tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Är det alla du ska ta?
    Vi som blev opererade i kristianstad 2 feb ska ta två kalk,fyra multi tabbleter om dagen.plus mot magsyran.

    SvaraRadera
  2. Nej alltså detta är morgonransonen ..jag ska skaffa en dosett till för kvällen. Då ska jag också ta en kalktablett samt en vitamintablett till.Ja och så äter jag oxå omaprazol men den har jag inte lagt i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja då förstår jag bättre:) såg så enormt lite ut.

      Radera