tisdag 27 mars 2012

Tisdag - rensning i hall och källare

Åh vad glad jag blev idag när jag hittade en vit jeans jacka med grå luva i källaren som jag var helt säker på att jag hade skänkt för länge sedan. Dessutom passade den perfekt. Jag vet att när vi flyttade hit för drygt två år sedan så gjorde jag mig av med en del kläder och då fick jag för mig att den hade åkt med, men så var inte fallet. Den kanske inte är super modern men jag gillar den så jag tänker använda den.

En annan sak som jag också hittade och som jag trodde att jag hade gjort mig av med är en lång rak plommonfärgad kjol som jag hade på mig på min kompis Marlenes bröllop i augusti 2000. Det var det året jag fick en 30 års kris och gick ner 36 kg i vikt. Jag kommer i håg att den satt bra när jag var på bröllopet och att den satt väldigt löst i början av 2001 då jag hade den vid ett rollspel som vi gjorde när jag gick min usk utbildning. Jag skulle då spela en kurator och hade de kläderna på mig. Till kjolen hör en kavaj eller  dräkt jacka. Den har jag dock använt betydligt mer och tvättat en del så det är inte samma färg på jacka och kjol. Dock har jag sparat kjolen i syfte att förhoppningsvis en gång komma i den igen och nu är jag på god väg. Jackan kunde jag ha även om den satt lite tajt när jag knäppte den.


Som sagt kjolen kommer jag nog inte att använda utan har sparat den mera i syfte att användas som måttstock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar