söndag 11 mars 2012

söndag - en härlig vårdag

Idag är det underbart väder. Jag har varit ute och gått längs med Prins Bertils stig i 1 1/2 timma. Det var riktigt härligt och avkopplande att lyssna på fågelsång och titta på havet. När jag kom hem så gjorde jag en bäromelett som jag hittade receptet på i min GI kokbok. Omeletten avnjöt jag utomhus i solskenet. Visserligen med en filt om mig men ändå. Det var premiär.

Receptet kommer här för de som är nyfikna.

Bäromelett 1 portion

2 ägg
2 msk vatten
salt och peppar
1/2 dl keso
valfria bär tex jordgubbar hallon blåbär

Knäck äggen i en skål och vispa dem lätt med en gaffel. Tillsätt vattnet och rör runt det. Smält smör i en stekpanna och häll i äggblandningen. Stek tills omeletten är fast men ändå krämig på ytan. Lägg på keso och hälften av bären på ena sidan av omeletten. Vik över den andra delen och häll på resterande bär. Klart!!

Min omelett blev kanske inte lika fin som på bilden i boken men den var säkert lika god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar