tisdag 13 mars 2012

Tisdag - shoppingdag i Ullared

Ja nu har jag äntligen kommit hem från Gks...trött men väldigt nöjd. Jag kom fram vid 10,30 tiden, åt lite medhavd fil innan jag gick in och satte i gång med shoppingen. Jag tog god tid på mig och provade faktiskt för en gångs skull. I klädväg blev det en tunika, en rosa munkjacka, 2 par tights, ett långt linne med spets nertill samt lite trosor och strumpor.

När det blev lunchdags så gick jag upp i restaurangen och köpte ugnsbakad lax med potatis och romsås. Jag sa till att jag bara ville ha 1 eller 2 potatisar och då erbjöd hon mig en barnportion. Så lunchen blev billig. 28 kr gick den på och jag blev mätt och glad. Sedan fortsatte shoppingen i någon timme till. Det blev både en snygg ugnsfast form, nya köksgardiner och ett skal till min mobil. När jag var färdig shoppad inne på Gks så gick jag in i skoaffären. Där hittade jag ett par vårskor som jag blev speciellt nöjd med.


2 kommentarer: