måndag 19 mars 2012

måndag - det här med mat

I morgon så ska jag ha tjejträff. Detta är en happening som inträffar en gång per månad. Vi är tre tjejer som turas om att vara värd, bjuda på lite god mat och så något gott till kaffet. Detta har vi hållit på med sedan det anrika året 1991. Numera spelar vi kort mellan måltiderna men förr när barnen var små så pysslade vi och höll på. Och som sagt imorgon är det min tur.

När jag höll på med flytet inför operationen så var jag sugen på allt möjligt, framför allt  mat. Då skulle jag lätt kunna räkna upp minst tio maträtter som jag skulle vilja ha att äta. Nu inför morgondagen så kan jag inte komma på En enda rätt som jag är sugen på.....Det är väl lite märkligt. Jag funderar på att göra någon form av vårbuffé så att alla smakriktningar blir tillgodosedda. - Ja vi får se.



För övrigt så har dagen börjat med ett litet träningspass framför tvn med Zumba samt 15 min på crosstrainern. Sedan får vi se om jag kanske ger mig ut på en promenad. Det verkar väldigt kallt och blåsigt ute. Men som man säger - Det finns inga dåliga väder........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar