lördag 31 mars 2012

lördag - en lat ledig dag

Morgonen började med att vi promenerade bort till Grand Hotel där vi avnjöt en god frukost i en riktigt mysig miljö.

Där fanns allt möjligt att välja på från ägg och bacon till pannkakor, wienerbröd och kakor. De två sistnämda är dock inget för mig. Men annat gott som syns på bilden slank ner. Grejen är den att vi har ett njuta häfte och det går ut den 30 april så det gäller att använda så mycket som möjligt nu. För er som inte vet vad ett njuta häfte är så kan jag berätta att det är en liten bok som man köper som innehåller en massa erbjudanden ofta ät två betala för en på en mängd olika ställen runt om i Halmstad. Där finns också annat som tex rabatt på klippning och olika inträden.


När vi var mätta och belåtna så gick vi en sväng på stan, men det blev en liten sväng för det blåste isvindar. Men jag hann med ett besök på Cassels där jag fyndade en tunika från Vila för endast 79 kr. Det bästa av allt var att det var i stl L, inte XL eller XXL som jag köpt förr. För er som är vana vid att köpa era kläder i stl M tex kanske inte förstår hur stort det är att kunna gå in i en vanlig klädbutik och hitta en passande storlek. Att inte vara begränsad till att gå till "tjockis avdelningen". Så det var stort för mig.
Nu blir det snart lite mat och därefter en film som vi har hyrt. Ha en härlig helg alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar