torsdag 1 mars 2012

Hemma igen

Så skönt det var att komma hem även om man är lite medtagen och har en aningens ont i axlarna. Detta har man av gasen som de sprutar in i samband med op för att magen ska vara uttänjd och lätt att jobba i.
Operationen blev dock lite mer komplicerad än vad som väntats för det visade sig att jag hade ett bråck på magmunnen och att stora delar av magsäcken satt där uppe så de fick först dra ner magen rätt och sedan använda en del av magsäcken till att täppa till håligheten som blev där. Så operationen tog 2 timmar i stället för 1. Men det märkte jag inget utav. Inte heller att de fick problem med syresättning och intubation i hissen så  att de fick jobba med mig lite där. Det första jag minns är att jag är på uppvaket och ett läkare frågar mig om jag visste att jag hade ett bråck på magmunnen.  -Nej det hade jag inte en aning om, kraxade jag fram. Men som sagt jag lever och mår bra och har fått komma hem och det redan dagen efter op. Jag ska skriva ner hela operationsberättelsen från början till slut men det kommer en annan dag. Nu ska jag äta lite soppa samt vila mig .

2 kommentarer:

  1. Så skönt det är för dig att du är hemma.
    Nu börjar du din resa,underbart.
    Kram Jenny (nenne)

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att komma hem! Vila och sörpla soppa och vatten, och ta hand om dig i lugn och ro: Det blir bara bättre och bättre framöver =)

    Kram

    SvaraRadera